Thursday, May 22, 2008

Sesat ke..? Lebih kurang la..

Pagi tadi aku kena pegi ke Bangunan Persekutuan Greentown untuk jumpa En. Mokhtar. Pegi lah bersama 'driver' aku (ceh, sesuke ati jek panggil 'driver', kalau ayah aku baca ni, gerenti kena pelangkung :-s). On the way nak kesana, aku telefon la En. Mokhtar, kang takut silap tempat plak.

"En. Mokhtar, I'm on the way nih nak kesana. Kat Bangunan Persekutuan Greentown (BPG) ke?."
"Yer...yer...betul kat situ. Dah sampai nanti call I ok."

10 minit kemudian aku dan ayah aku sampai la tempat dituju(alah, kacang jek jalan nih). Aku pon call la semula En. Mokhtar tuh.

"En. Mokhtar, I dah sampai kat bangunan persekutuan nih."
"Haa...you nampak tak Am Bank?"
"Eh, mana pulak datangnya Am Bank kat sini, betul ke ni En. Mokhtar?"
"Ala, dekat Greentown Business Centre (GBC)."
"Pulak dah...okay...okay, pastuh I nak g mana plak nih?"
"Sampai nanti, you naik tingkat 3 eak."

Aku letak telefon. Eyy, En Mokhtar nih, cakaplah siang2 kat GBC. Sah! silap tempat (abis la nih, mesti kena bebel ngan ayah aku, tp bukan salah aku kan). Dah agak! sepanjang jalan aku kena bebel. Berpusing2 la kami mencari destinasi yang tepat. Haihh! macam sesat je nih! Kat Ipoh jangan main2, silap tempat, sesat arh, bukan boleh u-turn2. So, terpaksa la call mak aku sebab mak aku arif sikit selok belok Ipoh nih. Kalau harapkan aku ngan ayah aku, hampehla!! Dekat setengah jam jugak lah pusing2, barulah sampai tempat dituju. Tempatnya dekat jek (ceh, berlagak sungguh!), tapi boleh pulak sesat, padan muka aku! Nak cepat jadik lambat!

9 comments:

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

tu blom try putrajaya lagi tu... nak u turn kene pusing 3 kilometer...
nak pergi jalan 18 pon nak kene u-turn sampai ke dengkil nuh...

lagi hangen...

uranus said...

aku pun tak arif pasal jalan kat ipoh tuh..

EpaL c0keLaT said...

Ajai: Lya penah gak sesat kt Putrajaya :| mmg kacau mood


Fahmi: Erk :| ko bkn dok KL ke, mesti ar ko taktau jalan kt ipoh :-"

Mak Su said...

alamak en mokhtar. camno kasik plan salah.

EpaL c0keLaT said...

Mak su: Hehe...die gelabah kot nk tggu budak prasan chumel nih dtg, tuh yg smpai tsilap tuh :D

Pocket said...

bukannya sesat tuuuu...
sajer je jejalan tgk tgk pekan ipoh .. heheheh...

EpaL c0keLaT said...

Pocket: isk, takde maknenye nk jenjalan siang2 :| jln mlm baru syok :D

LadyTiz said...

sian lya kena bebel.. huhu... apela encik mokhtar ni.. harus meminta beliau untk belanje kerna menyesatkan anak dara org dan suami org.. ;))

EpaL c0keLaT said...

Tyrah: Sure pasneh beliau kena blanje Lya slalu :D...die sgt ensem okay! :-"