Thursday, May 15, 2008

Episod Terakhir Bella


Hari ni adalah episod terakhir drama bersiri Bella. Aku terpanggil untuk memberi sedikit ulasan mengenai drama tersebut. Pada awal cerita ni, aku taklah berminat sangat, sebab aku pun sangat bz waktu tuh, tp bila tiap kali aku tengok mak ngan adik tak berganjak tonton citer tuh, aku pun rasa tertarik untuk layan citer tuh. Mula2 pandangan aku tentang citer nih just okay jer lah!

Lama-kelamaan aku jadi melekat pulak kat depan tv, 6.30 petang je aku dah get ready, takut2 ter-miss nak tonton citer nih. Aku sangat teruja nak tengok ending dia. Dan akhirnya, berakhir lah episod Bella petang tadi.

Macam2 emosi yang aku rasa sepanjang episod Bella nih. Marah ada, suspen ada, kelakar pun ada!

Last episod, part yang tengah2 tuh cam kelakar pulak bila tengok aksi Bella 'membuli' Shah and the geng. Terutama sekali dialog Bella yang nih, "hey orang tua! ko dah nak mati pun sempat lagi nak cakap omputih eah!". (Aku pulak yang suka nengok Bella menyiksa orang2 jahat tuh)

Tapi aksi yang last sekali berjaya menyentuh perasaan aku, saat2 Bella nak mati kesan dari operation yang dia buat. Ingatkan aku jek yang tersentuh, rupanya mak aku pun sama...hehe. Rasa nak ikut meraung pulak bila nengok si Zahar meraung2 di saat kematian Bella (penuh sebaldi agaknya air mata aku...ceh! sungguh membazirkan air mata aku je citer ni)

Keseluruhan citer nih aku bagi la 3 1/2 bintang. Cukup la tuh 3 1/2 bintang! Setiap citer ada kelemahan tersendiri, begitu jugak dengan Bella.

Bagi yang rase2 nak ulang balik citer Bella tuh, boleh la pegi ke website tv3 terus, ada episod2 dia (tuh pun kalau ada lagi la...hiihi).

Cukuplah ulasan aku yang sedikit tuh eak :D

7 comments:

*SiRibenMerah said...

hehe..
cam x de logika sket kan..
ahaks :p

salam kenal.. thanks dtg blog I =)

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

aku start minat bile membe aku cakap...

"macam caker je pangai org gaji bella tu kan?" sambil gelak guling2...

aku tak paham...

rupe2 nye org gaji die teramat muda, oke! (masa tu aku tak tgk dr awal so aku tatau sejarah citer pasal die)

scha namenye... ooh, leh tahan gak kiut, tapi tak berapa cun, wakakaka...

tapi bile wat lawak mmg cam sial klaka... adesss...

EpaL c0keLaT said...

SiRibenMerah : Ade yg logik..ade yg tak logik :D

Ajai : :)) Mmg klakar gler scha tuh =)) O...die mmg tsangat mude okay! muka die pon agak unik...chumel :D

Mak Su said...

pukul 6.30 tu hubby maksu baru nak jemput, so kita bella bella atas motor je ler.

EpaL c0keLaT said...

Bella bella maksu :| Jelesnye...

uranus said...

adik aku tengok part episod akhir sampai menangis. aku pun heran.

EpaL c0keLaT said...

Fahmi : Mmg sedeyh okay! Cter tuh bjaya mbuatkn org yg menonton mbazirkn air mata :|