Monday, May 19, 2008

5 Peristiwa Kali Pertama

Aku telah ditag oleh Wana! Demi untuk memuaskan hati beliau dan takmo menangguh-nangguhkan lagi hutang tag nih, terhasil lah entri mengenai 5 Peristiwa Kali Pertama.

Pertama Kali Tinggal Di Hostel.
Seriously, aku tak penah tinggal kat hostel sepanjang bersekolah. First time aku dok hostel waktu umur aku 18 tahun, masa tuh aku study kat N9. Tapi hostel yang aku dok tuh berlainan sama sekali dengan hostel2 kat sekolah menengah (dah macam kat rumah sewa jek). Ahh, takpelah janji namanya hostel! Biasa lah kalau first time dok kat hostel nih, susah sikit la nak sesuaikan diri (excited ade, jakun pon ade). Tiap kali nak tidur je mesti nangis ingat kat famili (bukan sebab ngade2 lah! tp sebab aku tak penah jauh ngan famili). Lama2 seronok pulak, tambah lagi dapat geng yang sekepala.

Pertama Kali Meminati Insan Bernama Lelaki.
Waktu tuh aku sekolah rendah lagik, dalam umur 10 tahun. Aku minat kat budak sekolah aku sendiri! (ceh, budak sekolah rendah pon pandai nak minat2). Disebabkan 'dia' sangat charming di mata aku (waktu tuh jer lah), aku pun memendam perasaan chenta kat 'dia'(chewah! chenta ke? chenta munyet bleyh arh). Tiga tahun jugak lah aku main2 mata ngan 'dia' (dia bagi respon ar tuh). Tapi lepas sorang budak baru masuk sekolah tuh, 'dia' beralih arah (sebab awek tuh cun, walaupun agak pendek...huahuahua). Aku keciwa! (Eleh, dia ingat dia ensem sangat ke sampai awek tuh nak kat dia).

Pertama Kali Hilang Di Hankyu Jaya.
Wahh...aku penah hilang rupanya! Dua, tiga kali jugak la aku penah hilang. Mengikut citer mak aku masa umur aku 3 tahun, aku penah hilang sekejap (nih akibat taknak pegang tangan mak la nih, hengat diri dah beso sangat). Waktu tuh mak aku tengah shopping kat Hankyu Jaya (kompleks membeli belah kt KL, lama dulu). Mujur lah jiran kami nampak aku berjalan seorang diri, lalu dipegangnya aku dan bawak aku kepangkuan keluarga (ceh, poyo semacam!). Disebabkan tag ini hanyalah untuk kali pertama, so takyah la aku nak citer kehilangan2 yang seterusnya.

Pertama Kali Dikejar Anjing.
Nih la peristiwa yang sangat2 tak boleh dilupakan. Aku penah dikejar anjing waktu study kat kolej dulu (bersama 2 orang lagi housemate aku). Aku tak tau lah apa yang membuatkan anjing tuh berminat nak ikut kami! Balik dari cafe, dengan selamba nya kami bertiga berjalan melintasi anjing tersebut (dengan harapan anjing tu tak kejar, sebab kami tak berlari yek!). Ternyata anggapan kami meleset sama sekali! Macam ada satu tarikan pada diri kami yang membuatkan anjing tuh berjalan bersama2 (dalam hati punya lah menggeletar). Kami turun bukit, anjing tuh ikut turun bukit. Kami naik balik bukit, anjing tuh pun naik sekali. Haihh! macam nak main kejar2 jer nih. Dengan perasaan yang tak menentu, kami pun berlari2 anak, anjing tuh pun nak berlari2 anak jugak! Sudahnya masing2 lari lintang pukang (dah larik tuh kena kejar la jawabnya!). Masa tuh dalam kepala otak rasa nak terjun parit jek (sebab parit ade kat sebelah tuh, tp tak sanggup nak terjun...hehe). Kami berlari la sekuat hati sampai ke jalan besar, nasib baik lah ada orang kat situ, dapat lah menyembunyikan diri (puas gak lah kena gelak ngan orang2 kat sana, dorang tak merasa derita kami boleh la gelak!).

Pertama Kali Di Tag.
Inilah kali pertama aku ditag selepas membuka blog baru. Disaat aku syok bermesra dengan Polyvore, datang pulak Cik Wana mengetag aku (u jeles lah tuh i bermesra-mesraan ngan Polyvore...hehe). Tapi okay gak tuh! Boleh aku membuli orang...hahaha.

Haihh! habis jugak entri nih akhirnya. Dengan ini, orang2 yang aku akan mentionkan namanya dibawah, sila buat tag yek.
Anda dikehendaki membuat tag dengan tajuk "5 Peristiwa Kali Pertama" dengan panjangnya sesuka hati patah perkataan (Jaga korang kalau tak buat eak!).

11 comments:

WaNa (BoRN To MaKe u HaPPy) said...

WoaH !
uMo 10 TaHuN DaH PaNDai GaTaL² YeR !
RePoT Kt MaK LYa! MiaHaHa

EpaL c0keLaT said...

Mak ai tau dh :">

MakcikMuda said...

hahak!

geler lawak oke kene kejar anjem.
muahahhahahah!

camne lew bule ilang.adessh!
liar sgt :|
mst kaki bjalan.kecik2 da suke merayau.haish!

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

kene kejar hanjing kat kolej? ngan zana & wanee ke? muahahaha...

Hankyu Jaya, huh, mempunyai kenangan tersendiri... giler arh nostaljik...

*SiRibenMerah said...

hahahaha..
hilang kat Hankyu Jaya??
amboihhh..seb baik x de kes cam sharlini kan..
huhuhu..

*I da penah kne TAG neh.. tp blom jawab..sekali la yek nnt I jawab..hikss=P*

EpaL c0keLaT said...

Rynak : Ai tau mesti yu lah org pes yg akan gelakkn ai :| ai mmg kaki jln okay!


Ajai Lee : Bukan dgn Zana n Wanee, tp dgn mieza n ety...yu tak knal lorh :|


Miss Riben : Hehe...zaman dulu bkn mcm skang..jarang kite dgr ade kes culik...Takpe2, take ur time utk tag tuh :D

LadyTiz said...

tak dpt bayangkan kekagetan lya time kena kejar hanjeng tuh.. =)) wahahahaa...

hoh! kecik2 dah gatal... :))

Mak Su said...

sesat?
dikejar anjing?
cintan 10 tahun?

ffuuhhhh

EpaL c0keLaT said...

Tyrah : Isk..nih yg maleh nk cter psl kene kejo hanjing nih, gerenti kene gelak :| hehe...bkn gatai, dh org bg respon :">


Mak su : Alamak! malu la ai ngan mak su cmnih...bese la mak su zaman mude2 :">

HEMY said...

anjing mmg sukar diduga perangainya..ahaha

EpaL c0keLaT said...

Hoh! mmg! trauma sungguh :-s