Wednesday, May 14, 2008

Kisah adik-adik

Bila cakap pasal adik2 ni, bengang pun ada...tapi biasalah budak2...hehe (mcm le aku nih dh bes0 sgt).



Teramatlah bengangnya aku bila orang mengamuk pagi2 taknak g sekolah...ceh, apa nak jadi daa! Ni adik bongsu aku punya cerita la. Pagi semalam, punya la mengamuk taknak pegi sekolah, abis sume barang2 kt rumah tuh ditolaknya, pintu dihempas belaka! Dah 4, 5 kali (tak terkira seben0nye) aku dok membetulkan mende tuh je. "Sape suh angkat!!", erk..ditengkingnya aku balik. Eeyy...kalau nak diikutkan otak aku yang tak waras ni (time tuh je la) nak je aku tarik2 telinga budak nih, sungguh melampau dia ye! Seb baik dah pakai tudung, kalau tak memang nak kena...(kalau ngan ayah aku dah kena dah tu, seb baek ayah aku otsteshen). Dah siap pakai baju sekolah, nak mengamuk lagi. Hampeh tul dak nih! Umur pun bukannya kecik lagi, dah doblas tahun. Bak kata mak aku, "Dah ada ic, dah boleh kawen dah pun". At last, pegi gak dak nih ke sekolah dengan keadaan yang menyentap2 (kena paksa ngan kakak dia yang tak berapa garang nih).


Ni lagi sorang adik aku. Asal balik rumah je bukan reti nak stadi ke tulung wat keje rumah ke, yg dia tau makan, tido, maen konterstraik (aku nak konker tenet pun tak dapat). Bila kantoi ekzem, aku pulak yang kena, aku dah ajar sebaik mungkin tuh (walaupun dengan tengkingan yang nyata, sebab tak paham bahase).

Haih! Nasib korang la dapat kakak cam aku. Aku kakak yang garang okay!

7 comments:

MakcikMuda said...

whoaaa!

cam adik ai jek =))

ai salu bengang ngan adik ai :|

sib la adik ai sorang jek :))

HEMY said...

aku mmg sepak je dulu adik aku wat camtu

kira ok la tu u dh ajar

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

aku ingat citer pertama tu adik laki... sebab pangai aku camtu laa dulu mase kecik...

adeh, terkenang...

tapi pangai adik kedua tu pulak mcm pangai akak aku...

mau percaya?

LadyTiz said...

adik2 x brani nk tnye ape2.. psl takut kena tengking.. hikhikhik..

EpaL c0keLaT said...

Rynak : Eh, yu ade adik eak...ai ingat yu bongsu sbb yu manje lorh :P

Anul : Makk aii..ganeih gler arh ko nih :-S

Ajai : Suda tbalik la itu mcm :))

Tyrah : Wahh, sgt garang...xmo jadik adik tyrah :|

Mak Su said...

garang tak per, maintainkan kegarangan. ko bagi jer sejibik (batu api)

EpaL c0keLaT said...

Baiklah maksu :|
Berbijik2 sy bg nnt :))