Thursday, May 22, 2008

Makanan Yang Sedap

Selain tido, hobi aku adalah makan, makan dan makan! Indahnya hidup ini bila dapat menikmati makanan yang sedappp setiap hari. Aku baru balik dari dinner sebenarnya (chewah! dinner plak!). Ada satu tempat makan kat Ipoh ni yang buat aku tertarik (Hey2! selalu aku dinner kat luar ngan family jek!). Tempat ni aku rasa sangat special sebab nampak mewah walaupun hanya di tepi jalan. Dari jauh nampak macam warung2 biasa kat tepi jalan tuh, tapi bila dah dekat nampak sangat unik okay! Macam restoran berhawa dingin pon ada walaupun takde aircond. Kemudian ada air yang jatuh bercucuran disebalik cermin di tepi kedai (sangat poyo lah ayat tuh). Sejuk jek mata memandang. Kalau ada kawan2 aku yang nak datang Ipoh, aku boleh bawak lah try makan kat tempat ni.

Aku sebenarnya jarang nak masuk kedai2 makan melayu ni, sebab taste aku ni sukakan masakan Thai. Biasa lah kalau orang melayu masak makanan Thai ni, ada jek yang kurang. So tiap kali nak makan kat luar, mesti cari kedai makan yang dimasak oleh orang siam sendiri, baru lah ada kick!

Tapi tempat yang aku nak cerita ni sama sekali berbeza. Ni betul2 kedai melayu, tapi masak makanan Thai memang sedap (tak tau la pulak aku kalau memang ada orang siam yang masak kat situ). Yang pastinya aku tak dengar loghat siam pon kat situ. Aku rasa kedai ni dah penah masuk tv kot (dalam cerita 'destinasi bajet'). Nama kedai ni (alamak! cmner nak promote ni kalau tak pasti :|) apa yang aku dengar dari cerita orang, kedai ni adalah kedai anak Md Jasak...hehe. Kalau tak silap aku, dia ada tulis Yahya Jasak (Er...betul ke ntah). Ahhh! susah2 sangat kalau nak pegi aku boleh tunjukkan. Dekat dengan Kompleks Yik Foong dan Super Kinta (kalau orang Ipoh, mesti tau kan..)

Aku tak berkesempatan untuk snap gambar kedai tuh (sebenarnya malu, kang orang syak apa2 kang, susah aku!). Tapi gambar makanan tuh aku ada tangkap..hehe.

Taraaa!! Ni la dia Kuewtiaw Ladna (salah satu favorite aku). Hmm...sangat sedap okay! (tapi sayang, udang selalu kena tolak ke pinggan ayah). Harga pon berpatutan. Kawan2 sila lah menjamu mata yek!!

13 comments:

SaifulBashrie said...

wow besarnya udang tu..sedap nie ditelan..

LadyTiz said...

huh! best nye jadi epal_cokelat... hobi makan tp badan slim... =p~

suke kueh teow Ladna jgk. kesedapannya selalu terletak pd kuah! kalau kuah dia ade kick.. pergh.. ngancam!

uranus said...

kompleks yik foong dan super kinta ipoh tuh???..aku tahu..yeah..

ehh..super kinta ipoh tuh hidup lagik ker??

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

tirah... aku baru nak komen mende yg same...

adeh lya neh... tak padan ngan kecik shomel...

Mak Su said...

kedai anak md jasak? wah.... sgt susah okeh nak dicari... hihihi

EpaL c0keLaT said...

Bash: Erk :| sgt jeles okay dgn org yg buleh makan udang..



Tyrah: Mmg kuah la yg buat mende tuh sedap =P~

P/s: tuko bdn jom ;;)

EpaL c0keLaT said...

Fahmi: Eh, ko tau upernye :|
Super kinta tuh ntah ler, tak baper nak idup sgt kot, aku dh lame tak msok dlmnye...yg aku tau pasar basah die still ade lah :D


Ajai: Heheh...selera mesti besar Ajai :">


Mak su: susah ke? hehe..ala, kalo mak su nk g, sy buleh tunjukkn :-"

Pocket said...

alaaa... tangkap jer, diorang tau gambar kedai diorang akan end up in somebody's blog anyway :D pocket pun tak leh makn udang, pasal resdung

bendul said...

nak udang, nak udang.. isk isk isk.. nak kepala udang.. (pasal tu resdung aku tak pernah nak elok..)

EpaL c0keLaT said...

Pocket: Hehe...suasana mlm tuh agak menyukarkn biler tangkap gmbar..sure gmbar tak cantiknye psl gelap :D Erk...same la plak resdung :|



Bendul: Haa...sile lah bendul mkn udang manyak2...biar resdung tuh tak ilang :|

WaNa (BoRN To MaKe u HaPPy) said...

Yu aSYiK MaKaN MaKaN n MaKaN !

Tp Yu x BeSa² !

aMaT JeLeS oKe !!!

MakcikMuda said...

ai menci entry neh!

lapar :((

EpaL c0keLaT said...

Wana: Erk :| yu pon bknler beso sgt wana...kecik molek jek :-"



Rynak: Heheh...yu mencik lagik ai suke letak :-"