Sunday, May 18, 2008

Di Persimpangan Dilema

Bukan Azah n Tyrah jer yang ada dilema okay! Aku baru jer terhimpit dengan dilema nih (walaupun tak sebanyak dilema Azah, ia tetap dilema :|). Haihh! Khamis baru2 nih aku dpt surat....bukan surat layang la! Surat yang mengatakan aku layak untuk menduduki peperiksaan Trengkas sblm dtawarkan ke jawatan sekretari. Giler ke aper! Satu mende pun aku tak tau (toksah cakap simbol, amende trengkas tuh pun aku tak tau) camner aku nak masuk exam. Dulu memang la aku ade apply untuk jawatan nih, tapi suka2 jer. Tak sangka pulak lepas. (Mengong gak aku nih! kalo tau takde basic bidang sekretari, g apply tuh watpe!).

So skang nih aku serba salah, nak g amik ke tak exam tuh. Kalo tak g amik, rasa rugi pulak, at least aku cuba kan. Tapi kalo aku amik, gerenti gagal nye lah..hehe (bukan nye merendah diri, tapi memang konfem tak dapatnye :|). Nak study mende trengkas tuh pun tak sempat. Kenapa?! Sebab exam tuh tak lama jek lagi, 20hb nih bai! Kalo exam tuh dekat2 Ipoh, bleyh gak la aku larik sekejap. Hmm...nih aku kena g KL, bukannya bleyh maen larik2. Dengan bajetnya yang tak berapa mengizinkan (almaklumlah tgh2 bulan).

Walaupun reason2 aku tuh kuat mengatakan yang aku tak berapa perlu nak amik exam tuh, aku tetap dalam dilema (rasa ralat pulak kalo tak amik). Arghhh!! Sangat tension! Baik aku g maen Polyvore...hehe



11 comments:

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

ceh, igtkan dilema 'nak sambut tag neh ke tanak?'

kalo ade kesempatan, ade duit dsb... better pergi...

but if kalo memudaratkan utk kemudian hari, ditambah dgn over-konfiden lya yg kelihatan bersungguh2 utk gagal, bek tak payah!

har har...

EpaL c0keLaT said...

:)) Yer, Lya semakin yakin utk tidak pegi slps mbace kumen dr Ajai :|

SaifulBashrie said...

dilemma nak amik exam ke? kalu susah xyah amik,kalu senang bedal je...kan kan..

EpaL c0keLaT said...

Hehe...susah sbb tak penah blaja bash :-s

*SiRibenMerah said...

wah..
dilema yek..cian dia.. apepon, x salah mencuba sesuatu yang baru kann?? tepuk dada tanya selera..
all the best =P

MakcikMuda said...

xtau nak gelak ke nak cian :))

ala,yu.

cube la.
ape salahnyer.
gagal pon xpe kan.
agikpun,yu apply sesaje jek kan.

xcube,xtau.

EpaL c0keLaT said...

SiRibenMerah : Tq 4 da support ya!

Rynakk : Yu nk gelakkn ai yek..haa..gelak...gelak..:|

Hmm...tgk la rynak, kalo ati ai rase nk g nnt, ai mesti g nye..! :D

uranus said...

tak salag kalau kiter cuba pun..setidaknya kiter dapat pengalaman baru..:)

EpaL c0keLaT said...

Ok gak tuh Fahmi...ade la pengalaman utk gagal nnt :))

LadyTiz said...

hari ni exam tuh...

gud luck *kalo pergi*

ni tak pergi mesti duk main Polyvore. hakhak!

EpaL c0keLaT said...

Tyrah..mmg Lya tak g pon exam tuh :D hey...polyvore tuh mmg meng'asek'kn!! (mekaceh pd cik wana)