Sunday, June 22, 2008

Tag Dari MatematisMuda Tentang 7

Maaf kerana melambat-lambatkan entri tag ini. Bukan sengaja okay! Harus difahami ye kerana aku kebizian dengan kerja. Lihatlah semuanya mengenai tujuh.


1. 7 FAKTA TENTANG DIRI
2. 7 PERKARA MENAKUTKAN
3. 7 LAGU BUAT MASA INI
4. 7 PERKATAAN SELALU SEBUT
5. 7 PERKARA AMAT BERNILAI
6. 7 'PERTAMA KALI' DALAM HIDUP
7. 7 BLOG DIPILIH

Dan lihatlah hasilnya dibawah:


1. 7 FAKTA TENTANG DIRI
  • Aku adalah anak sulung dari 3 beradik. Seorang adik lelaki dan seorang adik perempuan.
  • Kadang2 aku boleh jadi seorang yang emo, dan aku akan jadi sangat sensitif bila dalam keadaan tertekan.
  • Aku sukakan warna purple dan pink, tapi kalau korang nak tau kebanyakan baju2 aku adalah warna hijau. Adakah dalam tak sedar aku meminati warna hijau? (no komen!)
  • Aku pandai memasak makanan yang aku suka...hehe. Kalau nak suruh aku masak, pastikan makanan itu adalah favourite aku okay!
  • Orang kata aku ni degil. Orang kata.
  • Harus diingat bahawa aku ni suka bershopping! So, sesiapa yang keluar dengan aku haruslah bersabar okay kerana aku akan mengambil masa yang lama untuk memilih barang2 :|
  • Kalau aku keluar makan dengan kawan2, diorang akan pastikan yang aku akan dapat makanan aku dulu. Sebab apa? Hampeh la budak2 ni, kata aku makan lambat! (Eh, sebab aku nak bagi hadam dulu makanan tu okay!). Ada member aku tanya "Eh, kau kunyah 44 kali ke makanan tu?". Entah, aku tak kira pun berapa kali aku kunyah :|

2. 7 PERKARA MENAKUTKAN
  • Semestinya aku takutkan Allah.
  • Takutkan kematian sebab amalan aku masih belum mencukupi.
  • Aku takut kehilangan insan2 yang aku sayang.
  • Takut berubah hati terhadap kekasih hati (Eh, boleh terima ke tuh? bantai je la!).
  • Aku takut bermimpi. Kalau boleh aku taknak ada mimpi langsung :-s (aku cuma boleh mintak, tapi aku tak boleh halang kalau termimpi jugak).
  • Disebabkan aku pernah dikejar anjing, so aku memang takut kalau dikejar anjing lagi.
  • Takut lipas terbang2 :|

3. 7 LAGU BUAT MASA INI
  • Matahariku - Agnes Monica
  • Permintaan Hati - Letto
  • Over You - Chris Daughtry
  • Setelah - A.C.A.B.
  • Aku Lebih Tahu - Mila
  • Tanpa - 6ixth Sense
  • A Song For Mama - Boys II Men

4. 7 PERKATAAN SELALU SEBUT
  • Bismillahhirahmanirrahim.
  • Alhamdulillah.
  • Yeke ni?
  • Hampeh tul la!
  • Eyy, dia ni!
  • Contoh..
  • Eastern Europe confirm! hehe..

5. 7 PERKARA AMAT BERNILAI
  • Keluarga.
  • Maruah diri dan keluarga.
  • Agama Islam.
  • Persahabatan.
  • Diriku sendiri (kerana diriku begitu berharga)
  • Duit, duit dan duit. Kalau takde duit, apa pun tak jadi.
  • Pekerjaan. Kalau tak kerja takde duit :|

6. 7 'PERTAMA KALI' DALAM HIDUP
  • Pertama kali mendapat laptop ketika berusia 20 tahun. Hadiah dari ibu. Aku sangat berterima kasih okay :|
  • Pertama kali mempunyai handphone sendiri ketika umur nak masuk 18 tahun. Juga hadiah dari ibu.
  • Pertama kali yang seterusnya, sila baca sini.

7. 7 BLOG DIPILIH
Orang2 ini sangat bertuah okay kerana terpilih dalam top 7!
Terpulanglah pada korang nak buat atau tak. Pada yang dah buat tuh, sorry la yek, tak tau...hehe

Sekianlah entri tag dari MatematisMuda ini. Jumpa lagi di lain tag! :|


P/s: Sorry la MatematisMuda, lambat melangsaikan tag :|

12 comments:

*SiRibenMerah said...

hehe..
Eastern Europe tuh kalo 44 kali sebut..
hehehe.. x lama ar tuh dpt jejak sana... hikhikhik =P

bendul said...

isk isk isk.. i'm in the top 7.. terharunya.. ahahahaha..

Mak Su said...

lipas terbang? maksu pun takut.

LadyTiz said...

fuh... nasib baik x kena!

err... kenapakah takut bermimpi... time2 bermimpi ni la kita boleh jd awek kepada hero2 hangat seperti Brad Pitt dan juge Rajnikanth!

EpaL c0keLaT said...

MissRiben: Hehe...confirm thn depan i g sane :D


Bendul: Dah2...takyah nk terharu lebih2...naseb je tuh :-"

EpaL c0keLaT said...

Mak su: Hoh! mmg takut :-s Mak su terbang pon sy takut :|


Tyrah: Eh, yu tak kena eak...takpe2, yu standby jek, next time yu mesti kena nye...jaga2 kak yah :|

Yana Ismail said...

salam singgah and salam kenal:)huhu lag mila itu memang best bangaT!huhu

Pocket said...

Done dis sis, but not dat detail though, skipped a lot!!heheh
check it out ere
:)
dik!! mimpi ok apa... drpd duk rehat jer mata pejam... lg baik layan mimpi, tp what's on tonite channel kita tak tau la kan, kuar citer antu ker .. citer pengembaraan ker...:D

MakcikMuda said...

lyak!

kang ai buat oke!

hoho!

ai pon x suke mimpi :|

Matematis Muda said...

hoho
buat juga kau ye
aku pun ada hutang gak dgn ko kan
tp
tgk a
nanti2 kalau free
huhu

EpaL c0keLaT said...

PrincessLiyana: Thanx 4 visiting my blog sis...Salam kenal!


Pocket: Woo...mimpi antu yg takmo tuh :-s I tak paksa pon u wat tag nih :-"

EpaL c0keLaT said...

Rynak: Kite serupa...tak suke mimpi :| Take ur time bebeh :D


MatematisMuda: Janji tetap janji okay, kalo aku kate nk wat, mesti wat nye :|