Monday, June 30, 2008

Menyimpan Untuk Masa Depan

Haih! Seminggu jugak la aku tak hapdet blog ni. Korang2 rindu tak kat aku? (Wah, aku kelihatan sangat perasan. Perasan orang rindu :|)

Rasanya cam kehilangan idea je nak berblogging 8-|

Tapi aku rasa cam nak citer sikit la satu mende nih yang sangat2 berguna untuk bumiputera kita. Kebanyakan orang melayu ni susah sikit nak menyimpan. Betul tak? Menyimpan tu penting untuk masa depan kita. Tak kira la orang tu bujang atau dah kawin. Setiap lapisan mesti kena menyimpan. Aku takde lah nak kata yang aku ni rajin sangat menyimpan :| tapi ada la kesedaran untuk menyimpan sikit2, sementara masih muda ni.

Actually kerja aku ni lebih kepada menyuruh orang menyimpan, especially kaum bumiputera. Kita sama2 nak majukan bumiputera kan, sebab itu lah aku selalu cari client bumiputera. Bukannya tak boleh nak suruh kaum2 lain menyimpan, tapi niat yang sebenar2nya nak tolong bumiputera.

Terus terang, aku kerja dengan AmBank Group. Kerja aku apa? Perunding kewangan and then jaga akaun orang. Berat tak? Sama berat je dengan kerja lain.

Korang tahu tak, bukanlah nak puji bank sendiri, rata2 client yang aku jumpa, semua kata pelan simpanan yang AmBank buat ni adalah pelan yang terbaik. Sebab client akan diberi 2 jenis pulangan. Pulangan yang pertama tu adalah pulangan guarantee yang akan dapat setiap 3 tahun. Pulangan yang kedua tuh pulak turun naik la ikut kepada keuntungan syarikat macam bank2 lain bagi. Bank2 lain pun bagus jugak, cuma korang akan dapat banyak benefit la menyimpan kat sini. Lagi satu, pulangan guarantee yang korang dapat, dikira dari nilai pampasan, bukan nilai simpanan, kalau banyak yang korang simpan, banyak lah nilai pampasan. Once korang dah join simpanan ni, korang akan diberi pakej perlindungan percuma. Tapi basic aje la.

Banyak sebenarnya benefit yang korang boleh dapat dari simpanan ni. Cuma aku tak tau la macam mana nak menyedarkan orang melayu kita untuk menyimpan. Bagi yang dah kawin tuh, fikir2kan lah simpanan untuk anak2. Yang belum kawin pun, fikir2kan lah simpanan untuk hari tua.

Check this out!
AmCash Guarantee 21


Kalau korang rasa masih tak jelas, korang boleh je PM aku kt YM.

Atau korang boleh terus direct call aku 012-3683984 (atas urusan kerja sahaja).

Aku boleh jadi Perunding Kewangan korang. Asalkan korang rajin menyimpan.



*Rajin2lah menyimpan untuk masa depan*

10 comments:

Pocket said...

wah!! patutlah boleh komen kat bendul, kalau ado masaalah kewangan tanya jer kat EpalC...
eheh Ambank nyer perunding kewangan rupanya..
umph!! sy berminat dan tingin nak tahu dengan lebih tentang pasif income.
bebila kita ym yok!!

Mak Su said...

oh....perunding kewangan ker? share ler tip skit2 kat dlm blog, motivasi utk penyimpan2 tak tegar ni... ahaks

Adry said...

Ooo perunding kewangan yer..

Mmm ble cerita lebih lanjut tak tentang pelan simpanan tu... best best..

bendul said...

ohohoho.. patut ler.. hmm.. saya nak simpan seringgit, then 10 tahun jadi sejuta, leh dak cik perunding..? uhuk uhuk..

EpaL c0keLaT said...

Pocket: Buleh...buleh :D i dh add u dh pon kt ym ;;)



Mak su: InsyaAllah Mak su...sket2 sy akan masukkn dlm blog :)

EpaL c0keLaT said...

Adry: Should be no problem bro :) Anytime u free u can sms me...bcoz i mmg jarang bukak blog, tgh2 mlm br free :D



Bendul: Nk simpan seringgit sehari takde masalah :| dh ade byk bleyh simpan sini, sethn skali jek :| minimum boleh simpan 3k, kalo nk letak atas nama anak bleyh masuk rm1200..

*SiRibenMerah said...

lor..
mukan reporter ke?
ahaks =P

*take care*

SaifulBashrie said...

uikkk..EC...xkan la hilang idea trus...kan byk perkara bleh dikongsi kan...heheh

LadyTiz said...

Masalah aku ni asik ade duit, gatal tangan nak gi shopping pastu beli makanan (yang menggemukkan)...

:|

Inflasi dah tiba... takutnye~~

EpaL c0keLaT said...

MissRiben: Reporter coming soon...hehe :D


Bash: Bkn la ilang trus idea, masa jek yg ilang sket2 :D


Tyrah: Beli makanan takpe, nk shopping tuh berpada2 la yek...