Sunday, June 15, 2008

Kenapakah Gelaran Itu?

"Weewitt...caya lah wartawan!"

Heh! Apakah?!

"Haa...hilang dah pen wartawan!"

Apakah lagi?!

Adakah rupaku persis wartawan? Atau caraku barangkali seperti wartawan? Mengarut la korang! Haih! Budak2 ofis ni suka betul menyakat aku. Tiap kali masuk meeting asyik nak mengenakan aku je.

"Akak wartawan tu nak tanya apa2 tak?"

Wartawan lagik! Kang aku jadik wartawan bebetul kang, terkejut beruk korang! heheh

Apakah sebabnya budak2 ini menggelarkan aku wartawan? (aku pun berfikir)

Setelah fikir dan berfikir....akhirnya aku mendapat satu jawapan!

Bukan sebab aku banyak bertanya macam wartawan okay! Bergosip pun bukan! (Aku adalah sangat pemalu di ofis :">)

Tapi sebab....buku nota kecil dan pen sentiasa berada di samping aku...hehheh (aku pun baru perasan mende tuh). Lalu digelarnya aku 'akak wartawan'.

Masin mulut korang kang, betul2 aku jadik wartawan...lallalalalla..

Aku tak ambik pusing pun sakat2 dorang tuh, sama sekali tak menjatuhkan aku (buat aku famous lagik ada lah :P).

Kadang2 bila ada usik-mengusik macam ni, hilang jugak tension. Kalau asyik serious je kerja, tak best jugak kan. Kerja kena enjoy! hehe..



P/s: Thanks pada semua rakan sekerja, kerana menceriakan hari2 kerja ku!

10 comments:

LadyTiz said...

err.. Lya.. bila yu nk temubual ai neh.. aikan tgh top sekrg neh..

*matila perasan*

EpaL c0keLaT said...

Err...schedule ai tuk mggu nih penuh la :| pekate ai temubual yu ujung bln dpn, ai turun sane nnt :D

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

no komen (komen yg biasa ai bagi pada wartawan)

EpaL c0keLaT said...

Eh, tuh kumen pada wartawan..tp ai bkn wartawan okay! :|

Adry said...

Hahhaa... jadik wartawan pun ok apa... takpa... hahaha.. :)

EpaL c0keLaT said...

Hehe...Mr Adry, u nk tau sumtin' tak?
Actually, abis skolah dulu, i mmg berangan nk jadik wartawan, tp tak dpt :| Skang dpt plak gelaran cmtuh, wlaupun bidang keje i blainan sama skali :D

*syok sendri*

*SiRibenMerah said...

ape lagi ck epal..
muleh la jd reporter pasneh.. g hantar resume kat utusan or kosmo..
hikssss..

saya sokong!! =)

Adry said...

Hahaha... kalau camtu... try la dulu jd wartawan sambilan... kalau rasa dah steady baru tukar kerja...

Mak Su said...

sbb apa ek? sbb suka berpantun ker?

EpaL c0keLaT said...

MissRiben: Eh, ade bakat ke i nk jadik reporter? :">


Adry: Erk, bleyh try2 ke :| i takde qualification nk jadik wartawan nih :D


Mak su: Haha...nih mesti mak su nak kaitkn ngan Karam Singh Walia kn :)) sy tak penah bpantun kt dpn org :|