Sunday, June 01, 2008

Sungguh Aku Tersepit!

Aku rasa tak senang hati skang ni. Aku serba salah. Sungguh. Aku tersepit. Macam mana lah aku nak settlekan problem ni. Yang tu kawan, yang ni pun kawan. Apa aku nak buat ni!

Dalam ofis aku ni sebenarnya ada group2 untuk pegi outstation. Aku baru je dapat call dari kawan ofis aku. Dia nak kami berpecah dari group kami skang. Then buat satu group baru yang hanya ada aku, dia dan sorang lagi budak ofis. Alasannya? Takut ditindas. Sebab? Group kami yang sekarang ni terdiri dari senior2. So, kawan aku ni takut2 la kalau kami dapat projek besar, diorang yang nak makan lebih. Adakah kami telah berprasangka buruk? Eh, bukan kami! Dia jer.

Aku bingung, projek2 yang sebelum ni, kitorang pegi sama2. Tiba2 nak berpecah. Macam mana dengan projek2 sebelum ni yang tak settle lagi? Adakah kami group yang baru perlu grab? Atau biarkan saja projek2 tu di handle oleh senior kami? Rugi la kami camtu!

Satu lagi perkara yang sangat memeningkan kepala otak aku ni! Macam mana relationship kami nanti setelah berpecah? Aku takmo la nanti bermasam muka antara satu sama lain. Kerja satu ofis, tapi tak bertegur sapa. Hanya kerana berpecah group. Macam mana ni??


P/s: Apa yang aku merepek ni? Aku tak paham la!

22 comments:

bendul said...

epal, mike caghi maner satu aspek yg paling memberi kesan pada hidup mike.. kerja ker kengkawan..? then pilih ler.. ohohoh.. teman pun seghupa mike jugak kat sini.. terpaksa memilih..

Mak Su said...

bertenang..... tarik nafaas...... dan fikir selow selow

EpaL c0keLaT said...

Bendul: Keje penting, kwn2 pon penting jgk :| takpelah, hope bende nih takkan jejaskan relationship kami :-s

EpaL c0keLaT said...

Mak su: Sy slalu menarik nafas sy dgn selow2 mak su :|

Acaii Jawe said...

hehehe, macam2lah awk ni..:) entahlah tapikan benda ni mmg slalu berlaku kat mana2 tpt kerja dan melibatkan kaum pompuan,hehe..nape lelaki kurang jadi camni ek? same jela kat tpt kerja sy..tak bleh ke buat satu kumpulan besar..:)

LadyTiz said...

kena fikir yg mane lebih dtgkan kebaikan pd fikirkn Lya....

hope u can settle this one out. :D

*SiRibenMerah said...

hurmm..
awak buat keje awak cukup la.. xyah libatkan diri dalam masalah remeh temeh neh..
kalo kawan tuh nak syak bukan2..
sekadar layan biasa2 aje..
janji kerja awak siap n x tergugat.. =P

*ramai orang yang takut dengan bayang2 sendiri* pelik btul kannn??

faizul darius said...

mungkin jangan terlalu selesa dengan sesuatu keadaan, bila jadi begini maka dengan itu, ketidakselesaan akan datang. kena bersikap terbuka dan fleksible. kerja is kerja, tapi lepas opis kawan balik kan? ok la tuiii

Pocket said...

susah jgak tu,
tp kalau keja tak der bebenda tu ...
tak nama keja la kan,
biasha jer tu, yg penting buat muka hemoi (Muka tak malu)
senyum jer selalu...

Matematis Muda said...

kita hanya akan syak kpd org laen
bila kita dah biasa dgn situasi itu
dgn dua kondisi, kita
i) sbg pelaku
ii) sbg mangsa

apapun syakwasangka
takkan membawa kemana
sekadar menyulitkan keadaan

there's no justice in this world

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

matematis muda punye hujah paling logik...

takyah diikot sgt plan member lya tu sbb kurang relevansi nye...

lagipon lya masih junior, kene byk timba pengalaman lagi dr yg senior...

tentang rezeki, itu kuasa Allah... takpe laa kalo dorang nak sapu dulu utk kali neh... bile lya dah banyak ilmu esok lya sapu laa cukup2... don't tamak-tamak oke!

make sure jgn lukakan hati kawan yg ajak boikot tu... bg die alasan yg paling munasabah, atau yg paling menyedapkan hati die, hehe...

~apesal terasa komen neh mcm dah basi je ekk? huhu~

EpaL c0keLaT said...

Faisal: Actually, problem nih melibatkan lelaki :| bkn senang utk bkerja dgn 1 kumpulan yg besar sbb kite tak bleyh nk jangka attitude masing2..so bler ade yg keras kepala tuh mmg ssh la nk handle..


Tyrah: Kalau ikut mane yg mdatangkn kebaikan, better Lya setuju utk buat group laen sbb yg senior2 ni akan take advantage atas projek2 bdk junior ni..

EpaL c0keLaT said...

MissRiben: Yes MissRiben...u're rite!


FaizulDarius: Btul tuh..keje dan kawan tak boleh dcampuradukkan :)

EpaL c0keLaT said...

Pocket: I mmg muka tak malu pon..huahuahua :D



MatematisMuda: Mmg tak elok bler ade syak wasangka pd org laen :|



Ajai: Hujah kawan2ku sume ade logika nye :|

Mmg la yg junior kene timba pengalaman dr yg senior, tp kalo dpt senior yg goyang kaki menunggu projek budak2 junior jek watpe..no point lorh..sepatutnye dorg kene bg teladan, tunjuk ajar, bukan tikam dr belakang :|

Matematis Muda said...

off topic,
epal. kamu ditag
TAG~!!! (haunted) hehe

SaifulBashrie said...

mmg dilemma kan kalu dalam situasi yg mcm neh...rasa xda masalah ko kalu dia paham situasi sebenar...cerita A to Z....mesti kawan tu paham..

HEMY said...

mmg susahla situasi camni weh...kalau aku..aku dengar dua2 pihak citer camne..time ni la nk be frank to each other..

kalau tak mmg tak settle

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

ala lya... layan dulu barang 3 hingga ke 6 bulan pertama... adat laa kalo kite kene ragging mase junior...

bile kite dah mahir nanti, time kita nak tentukan apa kaedah yg kita nak pakai dan nak buat... semuanya bergantung pada kita masa tu.

buat masa neh, buat bebal je dulu... maklum lah kita masih org baru laa katakan...

EpaL c0keLaT said...

MatematisMuda: Hoh! Tag ke? Ape daa...tak bleyh tgk org senang la tuh :-" Nnt akan ku buat ye :D


Bash: Tau takpe bash, mmg dilema :|

EpaL c0keLaT said...

Anul: Aku dh dgr cter kedua2 belah pihak n skang aku dh tau mane yg aku patut pilih :|


Ajai: Ragging...ragging jgk! Agak2 ar...nih smpai canang 1 ofis yg projek tuh die punye...ape hal?! (geram nih!)

Anonymous said...

huhu ni lagi basi punye komen :P Lya dah pilih ke keputusan yg tepat :| erm wanee rasa mesti lya nak wat grup baru kan? erm apepon keputusannye, semoga ianya tak menjejaskan kerja dan hubungan ngan rakan2 sekerja. Em pening jugak bile jadi macam tuh..huhu.

EpaL c0keLaT said...

Wanee: Wah...tepat skali tekaan wanee, mmg Lya dh wat group baru...n relationship ngan kwn2 laen tuh Lya wat cm bese jek :|